נסחפים עם הזרם...

מי אני מדוזה?? הדרך אלייך מדוזה, כיצד נכיר אותך טוב יותר? מבלי לחשוש עוברת בין מאובנים, אמנות , מיתולוגיה האם אני מפלצת? תחשבו על זה...
עקרונות הפעלה
עקרונות הפעלה מתארים דרכים שונות לגשר בין תיאוריות על למידה והוראה לבין דרכי יישום אפשריות
שילוב לומדים בהוראת עמיתים
תמיכה במשוב והערכת תלמידים
טיפוח נורמות שיח פרודוקטיבי
הצגת רעיונות מדעיים בהקשרים רלוונטיים ללומד
עיסוק בתכנים מורכבים
חשיפת לומדים לרוחב היריעה של השיטות המדעיות
תמיכה בויזואליזציה של נתוני לומדים
תמיכה בייצוג וארגון ידע של לומדים
המחשת תופעות ורעיונות מורכבים על ידי שימוש בעזרים חזותיים
הצגת רצפי ההוראה מגוונים ומעוררי עניין באופן ברור ללומד
תמיכה בבניית ידע בתנאי אי ודאות
גישור בין תלמידים, מורים ומומחים בחברה
עידוד רפלקציה
עידוד מסוגלות עצמית
התייחסות רצינית לתפיסות נאיביות של לומדים
תמיכה בחיבור בין מגוון מרחבי למידה
מה היה הצורך בבית הספר שלנו? בית הספר מבקש להשתתף בפרויקטים מעניינים וחווייתיים לתלמידים, חשיפה והצגה של עולמה המגוון של המדוזה מהיבטים שונים ותחומי ידע מחיי היום יום והמיתולוגיה, שילוב רב תחומי.
כיצד לשלב את צוות המורות בנושאים רבים המשיקים זה לזה, נערכה חשיבה מקדימה שתענה על כל הצרכים החשובים לנו.
ניתנת אפשרות לתלמידים ללמוד על הנושא בתחומים שונים וכך כל אחד יוכל להתחבר מהמקום שלו.
דוגמאות: היסטוריה- המיתולוגיה היוונית, מדעים - מבנה המדוזה, שימוש במדוזה בשירות האדם, גאוגרפיה - תעלה וקוץ בה: המינים הפולשים בים התיכון שחלק מהם היא המדוזה, מאפייני המדוזות בחופי ישראל, אוריינות שפתית - מקור שמות המדוזות השונות.
התלמידים הפגינו ידע רב בג"ג ומדעים, התלמידים שצוללים התחברו לנושא מתחביבים מחיי היום יום, בתחום האומנות נחשפו במוזיאונים שונים בעולם. ביפו קיים אתר בו אפשר לראות דגם.
המיתולוגיה היוונית תפסה מקום נכבד בסקרנות / ידע של הלומדים, דבר שהוביל למוטיבציה ללמידה בתחום כמו באסטרונומיה וכדומה.
חיי היום יום היו רלוונטיים מאוד לנושא הנלמד.
מייזם
מדוזות בעם