כניסה למערכת ספרו את הסיפור שלכם

המורה, החלזונות אכלו לי את המחקר

story image

מה עושים כשהמציאות משנה את שאלות המחקר 

עקרונות הפעלה

עקרונות הפעלה מתארים דרכים שונות לגשר בין תיאוריות על למידה והוראה לבין דרכי יישום אפשריות

עיסוק בתכנים מורכבים

חשיפת לומדים לרוחב היריעה של השיטה המדעית

תמיכה בהתאמת פעילויות להקשר מקומי

גישור בין למידה בכיתה ומחוצה לה

למדו עוד על עקרונות ההפעלה

בעבודת החקר של תלמידי בית ספר 'ויצו הדסים', הם רצו לבחון הבדלים בפריחת האירוסים באזורים שונים ליד בית הספר - מדוע באיזורים אחדים האירוסים מתפתחים לפרי ובאחרים לא משלימים את מחזור הרביה. החשד נפל על דבורי הדבש שאינן המאביק הטבעי של האירוסים ולשם כך יצאו למחקר. התלמידים סימנו חלקות, יצאו למדידות, חיכו בהתרגשות לפריחת אירוס הארגמן, אבל אז הופתעו לגלות תופעה שמנעה מהם להשלים את המחקר - חלזונות טיפסו על גבעולי האירוסים וזללו בהנאה את הפרחים, לפני שהספיקו לעבור האבקה והתפתחות של פירות.  לאור המצב, התלמידים שינו את שאלות המחקר ולמדו שחקר אקולוגי בשדה הוא אינו צפוי, מפתיע ומעניין. הם גילו כי בניגוד לניסויים שהם עורכים בשיעורי מדעים, במחקר התשובות אינן מיידיות.  

פרוייקט

אירוסים

open project
;