
סיפורנו עוסק מנקודת המבט של תלמידי כיתה ח׳1. הכול התחיל ברעיון מיוחד וייחודי של שתי מורות מתחומי דעת שונים(גאוגרפיה ומדעים) אשר החליטו לשתף פעולה ובח
איריס

נתונים שנאספו על ידי התלמידים מביה"ס אביטל במסגרת ספירת הציפורים נכתבו בטבלאות ותרשימים בהנחיית המורה גיא קופליק, והושוו לנתוני ספירה איזורית וארצית.
ויזואליזציה של נתוני ספירת הציפורים
שלומית ליפשיץ,ד"ר קרן לוי,נירית לביא אלון

הפעילות מתבצעת במסגרת שיעורי מדעים. רוב המורים מקדישים לה בין 4 ל- 12 שיעורים, בהם מתבצעת הכנה, פעילות הספירה בחצר הדיווח וסיכום. כל בי"ס שהשתתף מקבל
נירית לביא אלון,שלומית ליפשיץ,יהודית המרשלג,סילביה ספושיניק

סיפורו של תלמיד שהשתתף במחקר מדע אזרחי כיתתי ובעקבות הפרויקט והמפגש עם המדען התעורר בו עניין שהוביל ליוזמת חקר אישית
אסנת אטיאס,מאיה בנישו,ד"ר רחלי לוין-פלד

תמונות של חיות בר מ-3 נחלים בחיפה חולקו בין התלמידים המשתתפים בפרויקט, וכל קבוצת תלמידים הייתה אחראית על מיון וניתוח קבוצת תמונות. כל הנתונים רוכזו בט
ד"ר קרן לוי,צביה עבאדי MA

במסגרת הפיילוט הייחודי שאנו שותפים לו גאואקו הזמנתי את דר דור אדליסט -אקולוג ימי להעביר הרצאה בזום לתלמידי הכיתה. דור הציג את עבודתו כמדען וענה למה?
נפגשנו, שאלנו את המדען דר' דור אדליסט
איריס

מיזם המדע האזרחי "ספירת הציפורים בחצר" נולד לפני 16 שנה, עוד לפני שהמושג 'מדע אזרחי' היה שגור. לפניכם ראיון עם היזמית השותפה למיזם, שלומית ליפשיץ</
סיפורו של פרויקט: מאחורי הקלעים של ספירת הציפורים
יהודית המרשלג,שלומית ליפשיץ,סילביה ספושיניק

במחקר היה צורך להשיג פלטות לבניית מאורות לעקבות. פניתי לאב הבית שיעזור לקנות את הפלטות הוא יצר קשר ישיר עם אסף קיבל פרטים דאג להצעות מחיר ורכש את הפלט
מטי אלחנתי

מי אני מדוזה?? הדרך אלייך מדוזה, כיצד נכיר אותך טוב יותר? מבלי לחשוש עוברת בין מאובנים, אמנות , מיתולוגיה האם אני מפלצת? תחשבו על זה...
איריס,אתי ריווט ,נירית לביא אלון

בשיחה עם מוביל פרויקט עולה שההתרחשויות בפועל, עם התלמידים בשטח ובכיתה - מזמנות סיפורים מרתקים ויצירתיים הממחישים כמה חשובה יכולת האילתור בהובלת הפרויק
הובלת פרויקט: אתגרים בשטח? יצירתיות היא שם המשחק!
מאיה בנישו,נעם מלקינסון

איך הקסימו האירוסים את התלמידים, והובילו אותם לאקטיביזם סביבתי
"איזה מקום רומנטי!" איך מעודדים פעלנות בקרב תלמידים
הילה שפט,נירית לביא אלון,יעל קלי,אירית,יעל בן נון

מנהלי קבוצות -גאואקו מחר נפגשים בזום להרצאה עם דר' דור אדליסט וההתרגשות בשיאה. הכנו שאלות שמעניינות ומסקרנות אותנו. מצפים בקוצר רוח להרצאה מרתקת ומל
לקראת מפגש עם המדען ד'ר דור אדליסט
איריס

מתחילים ברגל ימין! תלמידים מסייעים במיפוי מסלולי הליכה בעירם עבור אנשים עם מגבלת ראייה
אורט כרמים במחקר: סימני דרך למרחב נגיש - איך מתחילים את הפרויקט?
דלית לן

תלמידים מניעים מחקר מדעי בנושא גז הראדון באיזור בו הם גרים, והופכים למובילי שינוי באיזור בו הם גרים.
גז הראדון - תלמידים חוקרים ומשפיעים
אלין פרי

תלמידי העתודה המדעית טכנולוגית בלאו-בק הצטיינו בהצגת עבודת חקר ביריד המדעי. נושא העבודה: השפעת עוצמת הגשם על נוכחות חזירי
חזירי הבר מגיעים ליריד המדעי במחוז חיפה

חקר אקולוגי בשדה בשילוב חקר נתונים מעמיק מצאו ש...
חקר בתי גידול לחים בגולן - למידה שצומחת מהשטח
אלאור לוי

יומני היקר… תלמידים מתעדים את הרגלי השינה שלהם כחלק ממחקר על שינה בגיל הנעורים
יומן שינה - כשהחוקרת מציצה לך ביומן....
חני סבירסקי

חווית הלמידה של נערה בת 13 המשתתפת בפרוייקט הראדון
לומדים לחקור נתונים במסגרת פרוייקט הראדון
אלין פרי,קרן ארידור

הסיפור מתאר פעילות בגישת הג'יקסו, בעזרתה תלמידים בכיתה ט' למדו באופן עצמאי על גז הראדון.
לומדים על גז הראדון בעזרת פעילות ג'יקסו
ראניה חוסיין-פראג'

אתגר ההיפוך: הזמינו את התלמידים שלכם לעצב יחידת לימוד, הם יהנו הרבה יותר מהלמידה ובנוסף יפתחו מיומנויות חיוניות
רונית דולב שחם,שני ולטמן ,אירה מחלב
הטמעה של חדשנות חינוכית באמצעות פרוייקט המדוזות תוך שיתוף ושילוב בית הספר בחקר מדעי.
המדוזות מחוללות שינוי בית ספרי
אסנת אטיאס,ונסה בוזגלו,ליטל טולדנו צדוק

כשהרצון למדוד מדידה חריגה עולה על הרצון למדוד מדידה מיצגת ומדוייקת
מדעני הראדון מתמודדים עם מדידה לא מייצגת
אלין פרי