כניסה למערכת ספרו את הסיפור שלכם

לומדים לחקור נתונים במסגרת מייזם הראדון

story image

חווית הלמידה של נערה בת 13 המשתתפת במייזם הראדון

עקרונות הפעלה

עקרונות הפעלה מתארים דרכים שונות לגשר בין תיאוריות על למידה והוראה לבין דרכי יישום אפשריות

טיפוח נורמות שיח פרודוקטיבי

חשיפת לומדים לרוחב היריעה של השיטות המדעיות

תמיכה בויזואליזציה של נתוני לומדים

עידוד אזרחות פעילה

תמיכה בבניית ידע בתנאי אי ודאות

למדו עוד על עקרונות ההפעלה

אנחנו באמצע מייזם הראדון. במייזם, אני חוקרת נתונים של ראדון שמדענים אספו במעבדה של המדענים. דרך המחקר אני עוזרת לחוקרות ללמוד על איך ילדים מסתכלים על נתונים. אני עוזרת ככה גם למדענים לגלות את "טווח הטעיה" של הבקבוקונים שפיתחו. אני עובדת עם ילד נוסף. הוא נותן לי את צורת ההסתכלות שלו ששונה לפעמים משלי, וככה אני רואה עוד דעות ואולי דברים שלא שמתי לב אליהם בעצמי. זה עוזר לי לפתח את ההבנה שלי לגבי מה שאני רואה. המחקר מאוד מהנה. בבית הספר למדנו איך לחקור נושא שמעניין אותנו, בלי להתייחס ליוצאי דופן ולהבדלים באוכלוסיה שחוקרים. במחקר הזה המדענים חוקרים יותר לעומק, והם צריכים ללמוד את התנהגות הראדון בצורה מדוייקת מאוד, כי זה חומר שעלול לסכן. אני מרגישה שלמדתי הרבה מאוד מהמחקר על הראדון, על חומרים, על איך מדענים חוקרים, באיזה כלים הם משתמשים, למדתי על תהליך המחקר האמיתי. עכשיו אני יודעת יותר איך להשתמש בתוכנה טינקר שהיא כלי מאוד נוח לחקר נתונים, אני מכירה יותר את הראדון, שזה נושא מאוד חשוב ואני לומדת מושגים חדשים שלא הכרתי קודם וקשורים לחקר נתונים.

מייזם

הראדון

open project
;