כניסה למערכת ספרו את הסיפור שלכם

עקרון הפעלה: רצפי הוראה מעוררי עניין וברורים ללומד

למידה היא תהליך מתמשך בו תלמידים בוחנים את רעיונותיהם ונחשפים לרעיונות חדשים תוך אינטראקציה עם עמיתים, בני משפחה, מורים, מומחים וכו', כמו גם עם מקורות מידע, כלים וטכנולוגיות מגוונים. לכן, אין לראות בשיעור הבודד יחידה העומדת בפני עצמה, וחשוב לפתח רצפי הוראה על פני מספר שיעורים הסובבים סביב רעיון מרכזי ו/או דרכי למידה שיפתחו עניין ומעורבות של הלומדים לכל אורך תהליך הלמידה. הגיוון יכול לבוא לידי ביטוי בשילוב למידה אקטיבית והתנסותית hands-on, יציאה החוצה , שילוב כלים טכולוגיים ועוד. 

כדאי להיות מודעים לכך שתלמידים עלולים לאבד את ההקשר של פעילות ספציפית בתוך הרצף הכולל, ובכך לאבד את העניין בלמידה  ולהתקשות לראות את האופן שבו רעיונות נבנים זה על זה ברצף ההוראה. לכן, כדאי להזכיר ללומדים את הרעיונות המרכזיים ולהצביע על המיקום של פעילויות ספציפיות בתוך רצף ההוראה הכולל (למשל, תוך שימוש בתפריטים בסביבה דיגיטאלית, באיורים המצביעים על המיקום בתוך הרצף, ואף באיזכור בעל-פה של הרעיונות המרכזיים). ישנם מספר עקרונות עיצוב שיש בהם התייחסות מסויימת לרצפי הוראה, למשל, "תמיכה במגוון מבנים חברתיים", "יצירה, ושימוש חוזר בתוצרי תלמידים", "שילוב דרכי אינטראקציה וסוגי מדיה מגוונים", ו"והוראה סביב רעיונות הלומדים".

דף זה נערך לאחרונה ב־ 17.6.2025 9:00:07

השתתפו בשיח ועזרו לנו לנתח את העקרונות הפדגוגיים
;