עקרון הפעלה: שימוש בעזרים חזותיים להמחשת תופעות ורעיונות מורכבים
עקרונות-על
עזרים חזותיים, בין אם דינמיים או סטטיים, עשויים להועיל להבנת תופעות מורכבות. לדוגמא, כדי לעזור ללומדים להתמודד עם קושי בתפיסה של תופעות תלת מימדיות, ניתן להשתמש בייצוגים דינמיים שמראים את התופעה מכיוונים שונים במרחב (למשל, מלמעלה ומהצד) ולעודד את התלמידים לחקור תכונות פנימיות וחיצוניות של התופעות (למשל, לבחון איך ייראה חתך של מבנה גיאולוגי תלת-מימדי). התנסויות מסוג זה יכולות לתרום להבנת התופעה, ובנוסף, גם לשיפור היכולות המרחביות של הלומד. ניתן אף לנצל את האפשרויות שטכנולוגיה של מציאות מדומה מאפשרת, על מנת לתת ללומדים "לחוש על בשרם" את התופעות.
עם זאת חשוב לזכור כי כאשר בוחרים דרך להמחשה של תופעה, חשוב להתייחס למורכבות הייצוג החזותי ולמצוא את האיזון הנכון בין פירוט רב שיסב את תשומת הלב מהרעיון המרכזי לבין הפשטה רבה מדי שתפגע בלמידה. האיזון צריך להיות מותאם למטרת הלמידה הספציפית, לקהל היעד, ולרעיונות שמחזיקים התלמידים. יש מקרים בהם איור פשוט (למשל, ייצוג חזותי של משפט פיתגורס) מספיק להבנת רעיון מורכב.
דף זה נערך לאחרונה ב־ 17.6.2025 9:00:43