עקרון הפעלה: עידוד רפלקציה
לומד עצמאי נדרש להבין, לנטר ולנווט את תהליך הלמידה של עצמו. שילוב רפלקציה בנקודות שונות בתהליך עוזר לתלמידים לשקף לעצמם את הדרך בה הם מתקדמים, להמחיש להם את דרכי חשיבתם, ולהגיע לתובנות הן לגבי התוכן הנלמד והן לגבי תהליך הלמידה. ניתן לשלב שאלות שמעודדות רפלקציה (כגון "מדוע עשיתי את מה שעשיתי?", "מה עבד טוב ומה עבד פחות טוב?"). חשוב לדאוג שהלומדים יבינו ששאלות אלו מהוות רק עצירה קצרה בדרך ארוכה יותר.
למידה עצמאית נדרשת גם כשהיא נעשית בצוות.רפלקציה תוך כדי עבודה שיתופית יכולה לסייע בקידום העבודה, ובהעמקתה.
דף זה נערך לאחרונה ב־ 17.6.2025 8:59:18
השתתפו בשיח ועזרו לנו לנתח את העקרונות הפדגוגיים