כניסה למערכת ספרו את הסיפור שלכם

עקרון הפעלה: הוראה סביב רעיונות הלומדים

להעלאת רעיונות הלומדים והוראה המבוססת על רעיונות אלו תרומה גם ללומדים וגם למורים.

כצעד ראשון בכל תהליך למידה, לומדים צריכים להבהיר לעצמם מה הם כבר יודעים ואיפה יש "חורים" או אפילו סתירות פנימיות בהבנה שלהם. פיגומים (כלים תומכים) יכולים לעזור לתלמידים לחשוף ולבחון את רעיונותיהם (כולל הבעיות בהבנה) על מנת לאפשר חיבור לרעיונות חדשים. למשל, ניתן לייצר אצל הלומדים "קונפליקט קוגניטיבי" על ידי הבאת עדות הסותרת את האינטואיציה של הלומד. פיגומים מעין אלו יכולים לעזור לתלמידים להעמיק את הבנתם תוך כדי הרחבת הידע שלהם.

יחד עם זאת, חשיפת רעיונות הלומדים יכולה לעזור למורים לכוון את ההוראה ולהתאימה ללומדים ברמה האישית, הצוותית והכיתתית. יש לציין שלא תמיד קל להבין את דרכי חשיבתם של אחרים. פיגומים להחצנת דרכי חשיבתם של הלומדים יכולים לעזור למורים להתעמק ברעיונותיהם. פעמים רבות זה דורש אינטראקציה מתמשכת. עיקרון זה מיושם פעמים רבות יחד עם העיקרון "תמיכה במגוון מבנים חברתיים", ותוך יישום רעיונות השייכים לעיקרון העל "החצנת דרכי חשיבה". 

דף זה נערך לאחרונה ב־ 17.6.2025 8:59:39

השתתפו בשיח ועזרו לנו לנתח את העקרונות הפדגוגיים
;