עקרון-על: תמיכה בלמידת עמיתים
עקרונות-עללמידת עמיתים הינה אחת המיומנויות החשובות בעידן הנוכחי גם במגוון תחומי התעסוקה וגם בחיי היומיום. למעשה, עבודת צוות ושיתוף פעולה מוצגים פעמים רבות כדרישה מהותית בשוק העבודה כיום. מיומנויות של שיתוף פעולה כרוכות בהקשבה לאחרים, הבעת רעיונות באופן המזמין הקשבה, עריכת משא ומתן על רעיונות מתוך נקודות מבט מגוונות וחשיבה ביקורתית ומקדמת. תהליכי למידה שיתופיים עשויים לעודד הצמחה ובנייה של רעיונות קולקטיביים עשירים בכיתה הפועלת כקהילה, אך מצריכים פיתוח של נורמות שיח ועבודה שיתופיים.
העקרונות הפדגוגיים המקושרים לעקרון-על זה, מסבירים כיצד ניתן לתמוך בלמידת עמיתים בצוותים, קבוצות קטנות, ואף בכיתה הפועלת כקהילה.
References
- Dillenbourg P. (1999) What do you mean by collaborative learning?. In P. Dillenbourg (Ed) Collaborative-learning: Cognitive and computational approaches. (pp.1-19). Oxford: Elsevier (link)
- Hod, Y., Bielaczyc, K., & Ben-zvi, D. (2018). Revisiting learning communities : innovations in theory and practice. Instructional Science, 46(4), 489–506. (link)
- Kirschner, P., Strijbos, J. W., Kreijns, K., & Beers, P. J. (2004). Designing electronic collaborative learning environments. Educational technology research and development, 52(3), 47. (link)
- Scardamalia, M., & Bereiter, C. (1994). Computer support for knowledge-building communities. The Journal of the Learning Sciences, 3(3), 265-283. (link)
דף זה נערך לאחרונה ב־ 15.6.2025 10:35:58