עקרון-על: טיפוח למידה חברתית רגשית
עקרונות-עללמידה חברתית־רגשית (SEL – Social and Emotional Learning) הולכת ותופסת מקום מרכזי בשלושת העשורים האחרונים, ונחשבת כיום חיונית להתפתחותם של לומדים. היא מציידת תלמידים במיומנויות מפתח כמו מודעות עצמית וחברתית, ויסות רגשי, אמפתיה, בניית מערכות יחסים, קבלת החלטות אחראית ויישוב קונפליקטים. שילוב SEL בחינוך תורם ליצירת סביבות למידה בטוחות ותומכות, שמעודדות מעורבות ומקדמות פיתוח מיומנויות חברתיות ורגשיות בקרב תלמידים. עם זאת, יישום למידה חברתית־רגשית במערכת הבית־ספרית אינו פשוט. בין האתגרים המרכזיים ניתן למנות את השילוב של הדגשים החברתיים־רגשיים בתוך הוראת תכנים אקדמיים, הצורך בהכשרה מקצועית מתאימה למורים, וכן התמודדות עם התנגדויות מצד משפחות וקהילות הסבורות שחינוך צריך להתמקד בלימודים אקדמיים בלבד.
Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning. (2020). What is SEL? Retrieved from https://casel.org/
Dweck, C. S. (2006). Mindset: The new psychology of success. Random House.
Goleman, D. (1995). Emotional intelligence: Why it can matter more than IQ. Bantam Books.
Lantieri, L., & Patti, J. (1998). Waging peace in our schools. Beacon press.
OECD (2021), Beyond Academic Learning: First Results from the Survey of Social and Emotional Skills, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/92a11084-en.
Zins, J. E., Weissberg, R. P., Wang, M. C., & Walberg, H. J. (2004). Building Academic Success on Social and Emotional Learning: What Does the Research Say? Teachers College Press.
דף זה נערך לאחרונה ב־ 28.8.2025 18:21:33