כניסה למערכת ספרו את הסיפור שלכם

עקרון הפעלה: תמיכה בפיתוח פרקטיקות מדעיות וחשיבה מסדר גבוה

שאילת שאלות, העלאת השערות, איסוף וניתוח של נתונים, עיסוק בפתרון בעיות, והצגת דעות באמצעות טיעונים מבוססי ראיות הם תמצית המדע. תמיכה בפרקטיקות האלה למשל באמצעות פיגומים (כלים תומכים), מאפשרת לתלמידים לפתח חשיבה מסדר גבוה ולעודד את היצירתיות והפתיחות המחשבתית הכרוכים בחשיבה המדעית. 

למשל, ניתן לייצר "תבניות" העוזרות לייצג באופן ויזואלי בעיות מורכבות ולהציג את מרכיביהן על מנת לעזור לתלמידים להתמודד עם כל מרכיב בנפרד. דוגמה נוספת היא יצירת הזדמנויות להערכת מקורות מידע ובחינה ביקורתית של מהימנותם, עיקרון זה מיושם פעמים רבות יחד עם העיקרון"עידוד רפלקציה". דווקא ה"סגירות" והדיוק שבפרקטיקות האלה יכולים להוביל לפתיחות ויצירתיות שהם חלק מעבודת המדען.

דף זה נערך לאחרונה ב־ 17.6.2025 9:02:17

השתתפו בשיח ועזרו לנו לנתח את העקרונות הפדגוגיים
;