עקרון הפעלה: תמיכה בייצוג וארגון ידע של לומדים
תהליכי למידה, במיוחד כיום בעידן המידע, כרוכים לעיתים בתחושת עומס קוגניטיבי ו/או הצפה רגשית. ארגון המידע באופן ויזואלי (טבלה, מפת מושגים, תרשים זרימה, וכו') יכול לעזור ללומדים להתמודד עם הקושי הזה, ואף להתעמק בתכנים, תוך יצירת קשרים בין מרכיבי הידע. ישנם כלים גנריים (כמו מעבדי תמלילים, עורכי מפות מושגים) כלים יעודיים (כמו סביבות שמאפשרות ליצור מאגר של רעיונות לצורך בניית טיעונים מבוססי עדויות).
עיקרון זה מיושם פעמים רבות עם העקרון "תמיכה בפיתוח פרקטיקות מדעיות וחשיבה מסדר גבוה".
דף זה נערך לאחרונה ב־ 17.6.2025 9:01:03
השתתפו בשיח ועזרו לנו לנתח את העקרונות הפדגוגיים